Saturday, November 16, 2013

Iblis Pasu Bunga

Iblis Satria Kuning bersama Iblis Pasu Bunga

Gua rasa isu seperti ini semakin menjadi-menjadi khususnya buat mereka yang tinggal di kawasan perumahan yang mana tuan rumahnya telah mengubahsuai rumah mereka sehingga tidak serupa rumah lagi sehingga menyebabkan ruang parkir langsung tiada, lantas menjadikan ruangan yang mana sepatutnya digunakan untuk laluan jalanaraya dua hala dengan cukup selesa telah dijadikan ruangan untuk meletakkan kereta yang mana setiap rumah kadang kala mempunyai sehingga empat buah kereta!! Jadah apa serupa Pusat Jualan Kenderaan Terpakai pula gua rasa.

Ternyata Iblis yang selalu gua gembar-gemburkan itu telah menular sehingga menjelma sebagai Pasu Bunga pula. Gua sedih  melihatkan senario seperti ini berlaku, kerana ianya melibatkan Umat Islam juga sebenarnya. Apakah hanya merasakan rumah dia terletak berhadapan dengan jalanraya tersebut, maka secara otomatisnya ruangan di hadapan itu milik seluruh ahli keluarganya juga sehinggakan pernah ada sebuah kereta yang lain meletakkan kereta di ruangan Pasu Bunga tersebut telah diletakkan notis berbaur amaran supaya mengalihkan kereta dari tempat tersebut. Sesungguhnya, gua tidak langsung berasa apa sekiranya pemilik Pasu Bunga tersebut telah membayar sejumlah wang kepada pihak DBKL (oh ya, kawasan perumahan ini terletak di bawah seliaan DBKL) sehinggakan beliau diberikan hak secara ekslusif sehingga boleh menempatkan berbuah-buah kenderaan milik ahli keluarga beliau. Macam haram jadah perangai.

Entahlah, gua selalu benar terasa hati dengan perkara-perkara kecil sebegini. Mudah benar sensitif. Dah tua barangkali. Kahkahkah.!

2 comments:

  1. Kt area sini lg ganas.xmain la letak notis berbaur amaran tu.kalo tayar x kne paku msti kne toreh..kalo xde rezeki 4 4 tayar kne...dasar perangai iblis.

    ReplyDelete
  2. Bapak Iblis barangkali yang itu

    ReplyDelete