Thursday, August 29, 2013

"Ala..sekejap je pun"

Nampak...?? Nampak...??

Apa yang gua paparkan ini bukanlah dengan niat untuk mendedahkan aib. Tetapi memang beginilah rata-rata sikap pemandu Malaysia. Berdisipilin hanya sewaktu mengambil ujian memandu dua tiga tahun lepas. Sesudah itu, mulalah buat perangai.

Sejujurnya gua tidak punya masalah langsung jenis pemandu yang berhenti tepi sekejap-sekejap ni sebab gua pun pernah buat juga. Tapi kalau iye pun nak buat perangai serupa ini, agak-agaklah juga. Waktu puncak, janganlah pula diikutkan perangai iblis macam ni. Lagi satu, mohon untuk diparkirkan ketepilah sedikit jangan dibuat gaya serupa dia seorang sahaja yang membayar cukai jalan. Budak Pengakap pun tak pernah buat perangai macam ni tahu tak? Gua perati sewaktu kejadian, ada juga dua tiga kenderaan di belakang yang membunyikan hon tanda kurang selesa dengan situasi sebegini tetapi si pemandu memang jenis hati Israel. Tak ada perasaan bersalah langsung. Apa nak jadilah.

Gua cuma terbayangkan kalaulah sistem penguatkuasaan kita ini lebih tegas. Tak perlu nak saman-saman. Clamp terus dan-dan itu juga. Nak buka, sila bayar dua ribu. Amacam?? Agak-agak ada yang berani buat perangai setan macam ini tak?

No comments:

Post a Comment