Thursday, February 20, 2014

Ditipu Otak-Otak


Abah gua sememangnya penggemar Otak-Otak dan secara tidak langsung kegemaran itu turun juga kepada gua. Disebabkan kegemaran Abah gua itu, maka beliau kerap kali juga membeli Otak-Otak jenis sejukbeku (frozen) daripada pasaraya. Agak-agak teringin nak makan Otak-Otak, keluarkan sahaja daripada Peti Sejuk dan nikmati Otak-Otak dengan segera tanpa perlu memikirkan di mana nak cari pada waktu malam hari. 

Awal minggu itu hari, Abah gua memang teringin nak makan Otak-Otak, maka seperti biasa Abah gua akan memanaskan / memasaknya dengan menggunakan Gelombang Ketuhar sahaja. Dikeluarkan lebih Otak-Otak tersebut memandangkan gua juga berada di rumah pada ketika itu. Tekak gua memang terbayang dah isi ikan yang merah sambil rasa dia yang pedas-pedas sedap itu diratah rakus oleh gua. 

Akan tetapi sebaik sahaja bungkusan Otak-Otak tersebut dibuka, serta-merta gua ingin marah. Marah yang betul-betul punya marah. Gua ditipu. Abah gua ditipu. Tak patut betul menipu orang tua yang sudah tidak bekerja lagi itu. Gua kecewa. Abah gua kecewa. Gua yang sedang lapar menjadi semakin lapar. Mujurlah Iman gua masih menebal, jadi tiada sebarang kata-kata cacian yang terkeluar daripada mulut gua pada ketika itu. Otak-Otak ini kalau dihala ke kucing pun dipandang sebelah mata sahaja. Barangkali pemilik pembuat Otak-Otak ini juga ingin memberikan bonus berbulan-bulan kepada pekerja dengan mengaut mudah untung sebegini.


1 comment:

  1. Haha, banyak2 bersabar :)

    Psst saya dah follow blog awk, Kalau tak keberatan mohon follow kembali blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete