Wednesday, August 07, 2013

Selamat Hari Raya Eidilfitri


Insya Allah kalau tak ada aral, umat Islam di Malaysia bakal menyambut Hari Raya Eidilfitri esok. Kalau puak Syiah jangan tanya gua bila diaorang sambut Raya. Puak Langkasuka pun gua tak pasti bila diaorang sambut Raya.Di kala entri ini ditulis, gua syak dah ramai yang sedang sedap berada di atas tilam sambil ditemani dengan kicauan burung di luar jendela yang terkuak sedikit, membenarkan angin sepoi-sepoi bahasa memasuki ruang tidur. Dingin dan damai. Perh, gua punya metafora sesekali berkhayal ni memang tak boleh dilayan sangat. 

Gua pula di kala ini masih lagi berada di pejabat sambil ditemani beberapa orang rakan sepejabat yang masih gigih berada di pejabat sambil masing-masing sibuk membuat permintaan lagu raya ke kawan sebelah gua yang berangan nak menjadi Deejay Supermarket katanya. Macam-macam lagu yang diputarkan. Kalau nak diikutkan kualiti suara, boleh tahan parau juga suara member sebelah gua ini. Kalau dia pohon nak jadi juruhebah Negeri FM pun gua syak layak dah..kahkahkah! Sori Ajim, gua bahan lu kejap. 

Kesempatan yang ada ini gua ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf andai kata ada tersalah kata, tersilap cuit. Moga semuanya bergembira di Hari Raya. Buat yang memandu, berhati-hatilah memandu. Ingat, jangan buat perangai Syiah nak sambut Raya ni. Perangai bidaah seperti pagi-pagi Raya sibuk nak pergi ziarah kubur pun jangan dibuat.


3 comments:

  1. tak guno ekau azmon

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya maaf zahir batin

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya idulfitri maaf zahir & batin...

    ReplyDelete