Friday, November 11, 2011

Sebelas.Sebelas.Sebelas

ada apa pada tarikh hari ini?




entah?
tiada apa yg istimewa melainkan tanda Kesyukuran pada Tuhanku di atas kurniannya..

Alhamdulillah
Aku masih mampu menghirup O2 untuk terus bernafas dan menghembus kan Co2 untuk tumbuh-tumbuhan...
Aku masih mampu bergerak meneruskan aktiviti kehidupan
Aku masih mempunyai pekerjaan walaupun gaji tidak memberangsangkan
Aku mempunyai Mak dan Abah ..
Aku mempunyai suami dan anak-anak
Aku masih mempunyai keluarga bahagia di samping kawan, teman seperjuangan...dan juga mungkin musuh di dalam comforter tebal english design...
Aku mempunyai rumah sebagai tempat berlindung- tidak seperti negara sana yang rumah musnah dengan bedilan kejam..berlari ke sana sini mencari perlindungan ...
Aku bersyukur aku adalah seorang makhluk Allah yang amat sempurna dan istimewa
Aku mampu tersenyum kini apa bila usia menjejaki puluhan tahun tetapi masih tegar menjalani Ibadah kepadaMu..cuma perlu aku memperbaiki diri kerana kadangkala aku semakin alpa dengan nikmat dunia...
Semalam...aku tinggalkan kenangan demi kenangan untuk pengajaran dan iktibar di masa hadapan
Aku butuhkan redha Mu untuk terus hidup menjalani tangungjawab sebagai Hamba, Umat, Anak, Menantu, Isteri, Ibu, Pekerja dan segalanya...

Detik ini..hargailah masa dan pengorbanan yang tidak ternilai dan tidak akan berulang kembali...



No comments:

Post a Comment