Monday, October 24, 2011

Sesi Borak Bersama Komputer

Gua memang tengah bosan. Bosan gua kalau diukur dengan ketepuan memang tak boleh blah lagi dah. Disebabkan tahap kebosanan gua melepasi tahap ketepuan, maka gua telah mengambil langkah drastik untuk bersembang dengan Komputer[PC] yang gua guna hari-hari kat pejabat ni.

Gua  : Hai PC..apa khabar?
PC    : Saya rasa brader ni orang Islam kan..kan molek bagi salam dulu ke hapa..
Gua  : Ah, manalah gua tahu lu ni jenis PC Islam ke tidak..gua tengok nametag lu Dell, jadi gua syak lu ada  keturunan Yahudi ... ok ok., sori.. Assamualaikum PC..
PC   : Waalaikumussalam Waramatullah Hiwabarokatuh. Brader, sebenarnya Dell tu nama pendek sahaja, saja nak bagi catchy sikit. Nama penuh saya Muhammad Dell Bin Abdullah
Gua  : Owh...ni mesti lu ni convert masuk Islam
PC   : Biasalah brader. Agak cepat jugalah saya ni mendapat hidayah. Bukan senang tau nak mendapat hidayah ni. Kira saya ni insan terpilihlah. Bersyukur sangat rasa.
Gua  : Hah..iyela.iyelah. Cuba lu ceritakan apa yang sebenarnya terjadi?
PC   : Baiklah brader. Sebenarnya saya ni dilahir dan dibesarkan di Texas, Amerika Syarikat. Walaupun ayah saya, Michael Dell berasal dari sana juga tetapi sebenarnya atuk saya sendiri berasal dari Tanah Merah, Kelantan.
Gua  : Hah..biar betul PC..mu boleh kecek klate dok?
PC   : Bulih la kecek sikik-sikik. Nak ghoyak lebih, ambo dok rgheti sangak.
Gua  : Hah..sudah-sudah. Karang dengan gua lidah berbelit. Gua ni pun bukannya reti sangat cakap Kelantan ni. 
PC   : Hihihi..
Gua  : Ah lu ni PC..gelak main tutup-tutup mulut pula. Macam perempuan!
PC   : Hek eleh brader ni..entah mana mulut saya tah, memandai je kata saya tutup mulut macam perempuan. Tapi kalau betul pun saya gelak tutup mulut, itu tandanya seorang yang sopan santun tau.
Gua  : Ha lah..gua berseloroh sikit pun nak ambil hati. Apara..Rilek la PC.. karang gua shutdown lu karang.. hah...
PC   : Hek eleh lagi..macam perempuan pula main ugut-ugut..
Gua  : Isk..makin benci pula gua sembang dengan lu ni PC..
PC   : Benci konon..tapi rindukan..hihihi..
Gua  : Hah..tengok tu..gelak jenis tutup mulut lagi..
PC   : Biarlah..
Gua  : Dahlah..malas gua nak layan sembang dengan lu lagi..baik gua sambung kerja dulu.
PC   : Eloklah pun brader..saya pun nak pergi solat Asar dulu..dah masuk waktu ni. Er, brader tak jemaah sekali ke? Kan elok ...dapat 27 pahala kalau kita berjemaah ni.
Gua  : Hah..yela-yela..lu pergi ambil wuduk dulu. Gua menyusul kejap lagi.

*Gua terus shutdown PC. Sekian.

3 comments:

  1. owh..pc ko pompuan yer..patutlah pakai pad..kikiki (gelak sambil tutup mulut gak...upss!!)

    ReplyDelete
  2. Gua da tak bleh blah ni komputer....

    ReplyDelete
  3. rasa nk lempang je kedua2 mereka ini. hihihihih *tutup mulut*

    ReplyDelete